Toekomstige progressieve samenwerking in Roerdalen?

24 juni 2021

Op woensdag 16 juni jongstleden is een delegatie van zowel de lokale afdeling van GroenLinks als die van de Partij van de Arbeid samengekomen om te spreken over een mogelijke toekomstige progressieve samenwerking in de Gemeente Roerdalen. Deze samenwerking gaat met name over de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.
De leden van beide afdelingen zullen uiteindelijk bepalen of er voldoende draagvlak en bereidheid is voor deze samenwerking.

Dit is echter niet een aangelegenheid die alleen leden van de Partij van de Arbeid en GroenLinks aangaat. Het gaat hier om een partij overstijgend probleem dat een gemeenschappelijke aanpak vereist. Het is daarom van belang om iedere burger uit Roerdalen die mee wil denken over duurzaamheid, het klimaat, de natuur etc. uit te nodigen om met ons mee te denken over het heden en natuurlijk hoe wij willen dat de toekomst van Roerdalen eruit gaat zien.

De afdelingen van GroenLinks en de PvdA zijn voornemens om daartoe op zaterdag 4 September een gezamenlijke bijeenkomst te organiseren (locatie en tijdstip volgen later) om ten eerste vooral nader tot elkaar te komen en ten tweede met elkaar te brainstormen over deze mogelijke progressieve samenwerking. Iedereen met een progressief hart is van harte welkom!

Wil jij door ons op de hoogte gehouden worden over de gang van zaken of heb je nu al ideeën die je nu al met ons wil bespreken, stuur dan gerust een berichtje naar een van de volgende personen:

PvdA – Mieke Schotemeijer 📞 06-28202272 [email protected]

GroenLinks – Liesbeth van Soest 📞 06-21986366