PvdA-GroenLinks doet met één lijst mee aan de verkiezingen 2022

29 november 2021

Onder het motto ‘Natuurlijk Samen!’ doen PvdA en GroenLinks in de gemeente Roerdalen met één kandidatenlijst mee aan de gemeenteraadsverkiezingen op woensdag 16 maart 2022. De leden van PvdA-GroenLinks hebben zaterdag 27 november in een gezamenlijke ledenvergadering de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vastgesteld.

Op de kandidatenlijst staan zestien inwoners van Roerdalen, die samen gaan zorgen voor een sterk sociaal en natuurlijk geluid, dat de mens en zijn natuurlijke leefomgeving centraal stelt. In het verkiezingsprogramma is dit vertaald in drie pijlers: Samen Leven, Samen Wonen en Samen met de Natuur, met duurzaamheid als rode draad.

De PvdA is in de huidige gemeenteraad met twee zetels vertegenwoordigd. Door de krachtenbundeling verwachten beide partijen een nog beter verschil te kunnen maken als het gaat om duurzaamheid, armoedebestrijding, huisvesting, kansengelijkheid en gelijkwaardigheid.

De vastgestelde lijst PvdA-GroenLinks in Roerdalen luidt:

1 Mieke Schotemeijer PvdA V Vlodrop
2 Patrick Joris GL M Posterholt